Tuesday, September 20, 2011

Sun & Moon


Each one of us is both the sun and the moon.

The sun is constant—every day the same fiery ball rises in the sky. But the moon cycles through constant change—one day it is whole, then it wanes until it has disappeared altogether. Yet, then it is renewed, reborn out of nothingness.

So too, we learn and progress by quantum leaps and bounds, yet the timeless, constant wisdom of Torah doesn’t budge from its place. On the contrary, the more we move forward, the deeper we fathom the truths behind us.

T.Freeman

Defining Your World


We are not passive observers of this universe, but rather partners in its creation. We are the ones who assign each thing its meaning, who bring definition and resolution to an otherwise ambiguous world.

In fact, we are legal witnesses who determine a matter of life or death: For each thing we hold, each event that enters our life, our word declares whether it breathes with Godly life or simply idles itself into oblivion.

T.Freeman

Lorsqu'on parle de pierre philosophale


Lorsqu'on parle de pierre philosophale, on parle de « pierre », c'est-à-dire du plus tangible, du plus concret qui puisse être, mais on parle aussi de «philosophale», de philosophie, c'est-à-dire d'un monde qui respire autour : la pierre qui pense, la pierre qui parle, la pierre qui sent. Cette pierre, c'est l'homme. L'homme est la pierre philosophale qui peut tout transformer en or ou en plomb. Celle-ci peut amener le plomb vers l'or, mais elle peut aussi amener l'or vers le plomb. On disait de la pierre philosophale qu'elle amenait la longue vie, la santé et l'immortalité. Cette pierre, c'est l'homme qui respire une intelligence supérieure du bien ou du mal. Le bien, c'est la vie, et le mal, c'est la mort. Le plomb est le corps physique de l'homme, qui va vers la mort : le plomb s'oxyde. Le processus de l'oxydation en chimie équivaut à un processus spirituel de mort.

O.Manitara